Kde se LV vzal??

10. června 2008 v 21:43 | degli |  Louis Vuitton

Každý z nás se s touto značkou již někdy setkal. V nejlepším případě od ní něco vlastní, nebo o ní alespoň někdy slyšel. Rádi bychom vám tuto velmi známou francouzskou značku představili.
Kde se vlastně fenomén LV vzal? Dne 2. února 1821 v malé francouzské vesničce Anchay se tesaři Pierru Vuittonovi narodil syn Louis. Když mu bylo čtrnáct, rozhodl se vyučit brašnářem v Paříži. Rodina však nebyla příliš majetná, a proto Louisovi nezbylo nic jiného, než se do Paříže vydat pěšky.

Po dvou letech, kdy se Louis učil v pařížské dílně u mistra Meréchala, bylo jasné, že z toho hocha něco bude. Práce s kůží a výroba zavazadel ho zcela pohltila a stále přicházel s novými nápady. Později se Louis osamostatnil a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.
Americký sen po francouzsku
V roce 1854 založil Louis Vuitton vlastní firmu na 4 Rue Neuve des Capucines nedaleko náměstí Vendóme. S rozvojem cestování se rozvíjel i obchod se zavazadly. Bohaté pařížské dámy nechtěly své luxusní róby vozit jen tak v nějaké truhle. Louis nabízel zákazníkům vždy něco výjimečného.

V prvním roce jeho podnikání tedy spatřil světlo světa první cestovní kufr - perfektně okovaný, bytelný a s bezpečným zámkem. Vuittonovi šlo vždy nejen o kvalitu ale také o vzhled. Pro svůj první kufr vytvořil první zpevněné, impregnované a vodě odolné šedé plátno Trianon.

Vuittonova dílna se úspěšně rozrůstala a s převratnými novinkami slavila velkolepé úspěchy i za hranicemi Paříže. "Nezničitelná" zavazadla s iniciálami LV si rychle oblíbili i cestovatelé, pro které Louis v roce 1868 vytvořil speciální kufr na cesty do tropů s názvem Zinc.

V době, kdy ve Francii probíhali vzrušené debaty o nové dominantě Paříže - Eiffelově věži, značka Vuitton byla již celosvětově uznávaná. Oproti konkurenci přicházel Louis stále s novými a svěžími nápady, otevíral další obchody a vymyslel pruhované plátno Beige Striped.

Každé přání zákazníka změnil v realitu. Pro cestovatele, kteří se vydali na expedici do Konga, dokonce vytvořil Bed-Trunk, tedy kufr, který se dal rozložit tak, že z něho vzniklo pohodlné lehátko s úložným prostorem.

Rodinný podnik
V roce 1880 převzal společnost Louisův syn Georges, kterému se již dostalo kvalitního vzdělání na britských školách.

Za svým otcem nezůstal o mnoho pozadu. Otevřel nový obchod v Londýně, vytvořil první bezpečnostní zámek na klíč, napsal úspěšnou knihu o historii i současnosti cestování, vymyslel další varianty zavazadel a dal světu nejznámější plátno - tradiční poznávací znamení firmy - monogram. Do rodinné firmy se brzy zapojil i Georgesův syn Gaston.

Značka LV dobyla Ameriku a v rodině se předávala z generace na generaci. Dnes v ní působí nejmladší pokračovatel rodu a dědic celého impéria Patrick Louis Vuitton. Všichni bohatí a slavní brzy pochopili, že vlastnit výrobek od Vuittona je nejen známkou prestiže, ale že současně získávají i umělecké dílo, které vyrobily lidské ruce, nikoliv stroj.

K lidem, kteří na Vuittona a jeho výrobky nedali a nedají dopustit, patřili v minulosti například Cary Grant, Ginger Rogers, Marlene Dietrich, Douglas Fairbanks, Charlie Chaplin, Audrey Hepburn či Yul Bryner. A LV mají v oblibě i současné hvězdy Sharon Stone, Andie McDowell, Harrison Ford, Elton John, David Beckham, Madonna, Uma Thurman, vedle nich pak i mnoho obyčejných lidí, kteří si potrpí na kvalitu.
Nejen kufry
Za mnoho let práce pro zákazníky se značka Louis Vuitton rozrostla od zavazadel po módní a praktické oblečení pro muže i ženy, doplňky či byznysmenské a gentlemanské potřeby. Poslední kolekce pro Vuittona vytvořil hlavní návrhář firmy Marc Jacobs.

Firma Louis Vuitton je součástí korporace LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), která sdružuje firmy, jakými jsou například Dior, Celine, Fendi, Givenchi, Kenzo, Donna Karan, Sephora, TagHeuer nebo šampus Moët & Chandon. V posledních letech korporace marně usiluje i o získání značky Dolce & Gabbana.

Vuitton v Česku
Ačkoliv první butik Louise Vuittona v České republice byl otevřen již v roce 1998, do popředí se dostal až nedávno vlivem módních trendů. Každá z nás krásné kabelky Vuitton zná z časopisů. Nikdy však u nich není uvedená cena. Každá kabelka je ručně šitá, a proto jejich cena je velmi vysoká.

Výrobky Louis Vuitton jsou dělané podle řemeslných metod několika generací, nakupuje se na ně nejlepší kůže, pracuje se na nich ručně v nejlepších ateliérech ve Francii, kde mají obrovský cit pro detail, to vše je samozřejmě dražší než automatická práce v továrně, natož ještě někde v Číně. Je to hledání dokonalosti.
Doživotní investice
Firma si navíc potrpí na kvalitu a fakt, že si její výrobky kupujete na celý život. Vuitton na ně totiž poskytuje doživotní záruku.

V roce 2006 bylo v 52 zemích otevřeno již více než 340 butiků značky Louis Vuitton, včetně centrálního obchodního domu na Champs-Élysées, který se stal novým turistickým cílem francouzské metropole Paříže. V každém butiku (včetně toho pražského) vám zavazadlo vyčistí, opraví, případně ozdobí vašimi iniciálami.

Už tedy víte, proč je kolem této značky celosvětové pozdvižení? Takovou firmu s obrovskou tradicí, kvalitními službami a moderními nápady totiž hned tak nenajdete. Nuže, ještě odoláte šperkům z dílny Louise Vuittona? Že ne…? Začněte šetřit…

Investované peníze se vám ale určitě vyplatí…
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama